• Welcome to the Speedsolving.com, home of the web's largest puzzle community!
    You are currently viewing our forum as a guest which gives you limited access to join discussions and access our other features.

    Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community of 40,000+ people from around the world today!

    If you are already a member, simply login to hide this message and begin participating in the community!

The 3x3 Example Solve Game with only half turns

Next: L2 U2 D2 R2 D2 F2 D2 R2 U2 L2 D2 L2 F2 R2 D2 F2 U2 L2 D2 L2

L2 F2
L2 B2 R2 U2 (U2 F2 B2 U2 F2 B2) B2 R2 U2 R2 B2 U2 B2 L2
U2 D2

18 HTM

(The moves in parenthesis is an insertion, and the last two moves are the rest of that insertion (2 2-cycle of midges in S). But they can be executed at the end as they are now so that the B2) B2 can cancel in the inside of the algorithm.)

Next: R2 F2 U2 R2 B' F' L2 D2 L2 U2 B' F'
 
Next: R2 F2 U2 R2 B' F' L2 D2 L2 U2 B' F'

F2 U2 F2 D2 B2 D2 // alternative to U2B2U2B2U2, maybe more opportunities for insertions but i didn't check
F2 U2 (U2F2U2R2 U2F2U2R2) F2 D2 B2 D2 //insertion to cycle 3 edges
= U2 R2 U2 F2 U2 R2 F2 D2 B2 D2 // cancels 4 moves
U2 R2(R2U2L2 B2 L2U2R2 F2) U2 F2 U2 R2 F2 D2 B2 D2 // cycle another 3 edges
= L2 B2 L2 U2 R2 F2 U2 F2 U2 R2 F2 D2 B2 D2 // also cancels 4 moves
view

Next: F2 D2 B2 F2 U2 D2 R2 L2 U2 B2 U2 B2 L2 D2 F2 L2 R2 B2 R2 B2 F2 D2 L2 B2 F2
 
Bump, blame J Perm :P

Next: U2 L2 U2 D2 L2 U2 R2 F2 U2 F2 L2 F2 R2 F2 D2 R2 D2 B2 D2 F2

/* Scramble */
U2 L2 U2 D2 L2 U2 R2 F2 U2 F2 L2 F2 R2 F2 D2 R2 D2 B2 D2 F2

/* Solve */
F2 L2 F2 L2 U2 M2 F2 M2 // 2x2x2

R2 F2 R2 // 2x2x3

U2 F2 U2 F2 // HKF2L?

U2 // Seriously??

L2 U2 L2 U2 L2 U2 L2 F2 L2 F2 L2 F2 L2 U2 L2 U2 L2 U2 L2 F2 L2 F2 L2 F2 // Solved

// View at alg.cubing.net


lol I'm bad


NEXT: L2 F2 U2 R2 L2 D2 U2 F2 L2 B2 D2 F2 D2 R2 D2 F2 R2 U2 D2 B2 L2 D2 U2 F2 D2

csTimer has half turns scrambles, go to 3x3 Subsets->Half turns only
 
NEXT: L2 F2 U2 R2 L2 D2 U2 F2 L2 B2 D2 F2 D2 R2 D2 F2 R2 U2 D2 B2 L2 D2 U2 F2 D2

/* Scramble */
L2 F2 U2 R2 L2 D2 U2 F2 L2 B2 D2 F2 D2 R2 D2 F2 R2 U2 D2 B2 L2 D2 U2 F2 D2

/* Solve */
E2 F2 // 2x2x2

U2 B2 U2 R2 U2 R2 // 2x2x3

U2 B2 U2 R2 F2 U2 R2 F2 R2 F2 R2 F2 U2 F2 R2 B2 // Setup to setup to (R2 U2)*3

// View at alg.cubing.net



NEXT: R2 F2 R2 L2 F2 B2 L2 B2 U2 F2 R2 L2 U2 B2 R2 L2 D2 R2 U2 L2 B2 L2 R2 B2 U2
 
NEXT: R2 F2 R2 L2 F2 B2 L2 B2 U2 F2 R2 L2 U2 B2 R2 L2 D2 R2 U2 L2 B2 L2 R2 B2 U2

/* Scramble */
R2 F2 R2 L2 F2 B2 L2 B2 U2 F2 R2 L2 U2 B2 R2 L2 D2 R2 U2 L2 B2 L2 R2 B2 U2

/* Solve */
S2 R2 F2 R2 // 2x2x2

z2 U2 F2 U2 R2 U2 R2 F2 // 2x2x3

U2 R2 // 4E

F2 U2 R2 F2 R2 F2 R2 F2 U2 F2 U2 // Setup to setup to (R2 U2)*3

// View at alg.cubing.net



NEXT: R2 F2 R2 D2 R2 L2 D2 L2 R2 F2 D2 F2 B2 U2 F2 L2 B2 F2 L2 B2 D2 R2 L2 U2 L2
 
Next:
D2 B2 F2 R2 L2 U2 R2 U2 D2 F2 U2 F2 D2 L2 B2 F2 L2 R2 F2 B2 L2 U2 B2 D2 B2

/* Scramble */
D2 B2 F2 R2 L2 U2 R2 U2 D2 F2 U2 F2 D2 L2 B2 F2 L2 R2 F2 B2 L2 U2 B2 D2 B2

/* Solve */
R2 E2 //4e4e

S2 R2 S2 R2 // 4e

E2 F2 E2 F2 // Solved

// View at alg.cubing.net



NEXT: U2 L2 R2 B2 F2 U2 L2 U2 B2 D2 F2 U2 R2 D2 L2 R2 D2 B2 L2 U2 B2 D2 R2 F2 L2
 
NEXT: U2 L2 R2 B2 F2 U2 L2 U2 B2 D2 F2 U2 R2 D2 L2 R2 D2 B2 L2 U2 B2 D2 R2 F2 L2

21 STM

/* Scramble */
U2 L2 R2 B2 F2 U2 L2 U2 B2 D2 F2 U2 R2 D2 L2 R2 D2 B2 L2 U2 B2 D2 R2 F2 L2

/* Solve */
x2 // Inspection

F2 R2 D2 // Corners

(L2 B2)3 (L2 D2)3 (B2 U2)3 // Edges

// View at alg.cubing.net



NEXT: F2 B2 U2 L2 U2 R2 B2 D2 F2 D2 L2 U2 R2 D2 B2 D2 F2 D2 R2 B2 U2 F2 B2 D2 U2
 
F2 B2 U2 L2 U2 R2 B2 D2 F2 D2 L2 U2 R2 D2 B2 D2 F2 D2 R2 B2 U2 F2 B2 D2 U2

y2 // inspection

R2 D2 U2 R2 U2 R2 // 2x2x3
U2 B2 U2 B2 L2 B2 L2 // solved

12 STM

Next: R2 D2 L2 B2 F2 R2 B2 F2 L2 B2 U2 D2 R2 B2 F2 L2 D2 R2 B2 D2 B2 D2 B2 L2 D2
 
Next: R2 D2 R2 L2 U2 B2 R2 L2 B2 L2 D2 L2 B2 D2 F2 D2 F2 L2 F2 U2 B2 R2 F2 B2 D2

/* Scramble */
R2 D2 R2 L2 U2 B2 R2 L2 B2 L2 D2 L2 B2 D2 F2 D2 F2 L2 F2 U2 B2 R2 F2 B2 D2

/* Solve */
z2

F2 D2 L2 // 2x2x3

R2 U2 R2 // 3e

F2 R2 F2 U2 F2 R2 F2 // Solved

// View at alg.cubing.net



NEXT: L2 R2 U2 L2 U2 D2 B2 F2 R2 U2 B2 D2 L2 R2 U2 L2 D2 L2 R2 D2 F2 B2 R2 B2 U2
 
/* Scramble */
R2 D2 R2 L2 U2 B2 R2 L2 B2 L2 D2 L2 B2 D2 F2 D2 F2 L2 F2 U2 B2 R2 F2 B2 D2

/* Solve */
z2

F2 D2 L2 // 2x2x3

R2 U2 R2 // 3e

F2 R2 F2 U2 F2 R2 F2 // Solved

// View at alg.cubing.net



NEXT: L2 R2 U2 L2 U2 D2 B2 F2 R2 U2 B2 D2 L2 R2 U2 L2 D2 L2 R2 D2 F2 B2 R2 B2 U2

Really lol?

M2 F2 M2 F2 U2 M2 // solved

NEXT: F2 B2 L2 R2 F2 B2 D2 L2 B2 F2 L2 F2 R2 B2 F2 L2 B2 L2 R2 U2 F2 R2 L2 F2 R2
 
NEXT: R2 U2 L2 B2 R2 F2 U2 F2 U2 F2 L2 R2 D2 L2 U2 L2 B2 F2 R2 D2 R2


/* Scramble */
R2 U2 L2 B2 R2 F2 U2 F2 U2 F2 L2 R2 D2 L2 U2 L2 B2 F2 R2 D2 R2

/* Solve */
z2 // Inspection

R2 F2 D2 S2 // 2x2x2

Rw2 // 4e

y2 D2 F2 D2 R2 B2 R2 B2 R2 B2 D2 F2 E2 // Solved

// View at alg.cubing.net



NEXT: B2 D2 B2 L2 F2 B2 R2 B2 R2 L2 F2 D2 U2 L2 R2 F2 D2 U2 L2 U2 D2 F2 L2 F2 R2
 
U2 B2 U2 D2 L2 F2 L2 U2 B2 R2 D2 L2 B2 U2 R2 F2 B2 R2 U2 F2 D2 F2 U2 R2 B2

/* Scramble */
U2 B2 U2 D2 L2 F2 L2 U2 B2 R2 D2 L2 B2 U2 R2 F2 B2 R2 U2 F2 D2 F2 U2 R2 B2

/* Solve */
D2 // Corners

F2 (R2 U2)3 E2 F2 E2 // Some Edges

z R2 F2 U2 (R2 F2)3 U2 F2 R2 // H-Perm

// View at alg.cubing.net



NEXT: B2 F2 L2 F2 R2 B2 R2 B2 R2 U2 L2 D2 F2 R2 F2 D2 F2 B2 L2 B2 L2 D2 L2 D2 U2
 
NEXT: B2 F2 L2 F2 R2 B2 R2 B2 R2 U2 L2 D2 F2 R2 F2 D2 F2 B2 L2 B2 L2 D2 L2 D2 U2

/* Scramble */
B2 F2 L2 F2 R2 B2 R2 B2 R2 U2 L2 D2 F2 R2 F2 D2 F2 B2 L2 B2 L2 D2 L2 D2 U2

/* Solve */
R2 D2 L2 D2 // 1x2x3

B2 R2 B2 R2 B2 // 4e

Rw2 F2 U2 (R2 F2)3 U2 F2 Rw2 // Solved in 21

// View at alg.cubing.net



NEXT: U2 F2 U2 L2 D2 F2 R2 F2 U2 F2 D2 F2 B2 R2 F2 R2 U2 F2 U2 L2 R2 F2 U2 F2 L2
 
Back
Top