• Welcome to the Speedsolving.com, home of the web's largest puzzle community!
    You are currently viewing our forum as a guest which gives you limited access to join discussions and access our other features.

    Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community of 40,000+ people from around the world today!

    If you are already a member, simply login to hide this message and begin participating in the community!

Come here if you speak another language other than English

Kenny

Member
Joined
Jan 21, 2008
Messages
63
Location
Hungary
WCA
2008SCHM01
Magyarul úgyse tud itt senki :p. I bet there isn't anyone around speaking Hungarian.

Mais je suis sûr qu'il y a beacoup de gens qui parlent le français car c'est la plus belle langue du monde à mon avis. Et aussi assez difficile à apprendre :).

Die deutsche Sprache finde ich nicht so interessant und schön. Ich sollte aber meine Deutschkentnisse verbessern, weil es sehr viele Mensche in der Nachbarschaft gibt, die Deutsch als Muttersprache haben.

Eu falo um pouco de português também, but I've just started learning it for like a month and I haven't had a lot of time to study it...anyway, I'll try :). (it's the Brazilian version I prefer and that I'm trying to get myself into :))

I've started learning Japanese, too, ... several times, but I've always given up. Now I'm learning the kanas again (that I've already done like 2 times before, so I'm starting to get pretty familiar with them x)) and hopefully I'll have more luck and persistence this time. We'll see. I also want to start learning Dutch, it seems to be a pretty funny language, I just have to get some time for it and something/someone to get me started :D.

Oh, and just for the fun of it I've learnt reading and writing with Cyrillic letters, although I don't really speak Russian or any Slavic language for that matter, maybe I should do something to change that, too :). I find Arabic rather interesting just as well, but it's just way too complicated, so I'll just leave it be for a few years then one day I might try and learn it....their calligraphy is beautiful anyway.

Chinese (both Mandarin and Cantonese) I've given up on but I might change my mind someday.
 

Gunnar

Member
Joined
May 7, 2006
Messages
231
Location
Norrköping, Sweden
WCA
2004KRIG01
YouTube
Visit Channel
In swedish/På svenska:

Det är säkert någon som redan har skrivit på svenska, men jag orkar inte leta igenom hela tråden. Jag längtar till EC2008 och tränar hårt just nu, speciellt 3x3, OH och 4x4. Min målsättning är att slå personliga rekord i de grenarna (givetvis gör jag det gärna i andra grenar också). :)

PS. Om du förstår vad jag har skrivit så bekräfta det med ett svar. Det gäller givetvis inte er som har svenska som modersmål.

Vänliga hälsingar
/Gunnar Krig
 

Sin-H

Member
Joined
Jul 31, 2007
Messages
537
Location
Munich, Germany
WCA
2007HUBE01
YouTube
Visit Channel
In den 90ern gab es in Deutschland eine Rechtschreibreform mit der 'ß' in vielen Wörtern durch 'ss' ersetzt wurde (unter Anderem).
Aber da meistens noch nicht einmal die Lehrer in der Schule die neuen Rechtschreibregeln verstanden haben, hat sich das Ganze bis heute kaum durchgesetzt.:)
Falls es also jemandem überhaupt mal auffällt, wenn man irgendwas noch nach den alten Regeln schreibt, wird es niemand übel nehmen.

--> Ich glaub schon, dass sich die 98er Reform zumindest durchgesetzt hat. Ich hab in der Schule schon die neue Rechtschreibung gelernt hehe.

Was ich blöd finde, ist, dass sie 2004 wieder einiges rückgängig gemacht haben und 2006 wieder teilweise beide Schreibweisen akzeptieren (das betrifft nicht die ß-Sache, sondern die Trennung von zusammengesetzten Verben wie Rad fahren und eislaufen).

Actually, "ich weiß" is right, but you should write "ein bisschen" also in standard German.

That stuff with ignoring the ß on the web is quite like the french people ignoring their accents on the web (especially the cedille)


Magyarul úgyse tud itt senki :p. I bet there isn't anyone around speaking Hungarian.

Mais je suis sûr qu'il y a beacoup de gens qui parlent le français car c'est la plus belle langue du monde à mon avis. Et aussi assez difficile à apprendre :).

Bien sûr, le français est tellement beau!

(Of course, French is SOOOOO beautiful!)

Die deutsche Sprache finde ich nicht so interessant und schön. Ich sollte aber meine Deutschkentnisse verbessern, weil es sehr viele Mensche in der Nachbarschaft gibt, die Deutsch als Muttersprache haben.

Doch, interessant ist sie, aber schön finde ich unsere Sprache auch nicht besonders.
Deutsch ist cool!!!

(I think that German is really interesting, although not as beautiful as other languages. German is cool!)
 
Last edited:

dbg

Member
Joined
Aug 8, 2008
Messages
3
Location
Madrid, Spain
WCA
2008BORR01
YouTube
Visit Channel
¡Buenas! me llamo Daniel y soy de Madrid (España) y empecé con el cubo hace 8 meses. Los cuberos Españoles también son bastante buenos, aunque el 3x3 a mi no se me da muy bien jeje :).

Translation: Hi! my name is Daniel and I am from Madrid (Spain) and I started cubing 8 months ago. Spanish Cubers are very good too, but I am not at 3x3 hehe :).

Language: Spanish

Go Marcos!
 

LarsN

Member
Joined
Aug 7, 2007
Messages
578
Location
Hvalsø, Denmark
WCA
2008NIEL01
In swedish/På svenska:

Det är säkert någon som redan har skrivit på svenska, men jag orkar inte leta igenom hela tråden. Jag längtar till EC2008 och tränar hårt just nu, speciellt 3x3, OH och 4x4. Min målsättning är att slå personliga rekord i de grenarna (givetvis gör jag det gärna i andra grenar också). :)

PS. Om du förstår vad jag har skrivit så bekräfta det med ett svar. Det gäller givetvis inte er som har svenska som modersmål.

Vänliga hälsingar
/Gunnar Krig

Hej Gunnar, jeg forstår dig fint, men det er nok også for nemt for os skandinavere. Jeg kommer ikke med til EC2008, men jeg ønsker dig held og lykke med din målsætning :)
 

KConny

Member
Joined
Sep 24, 2007
Messages
472
Location
Sweden
WCA
2007LUND01
YouTube
Visit Channel
Jag förstår både Gunnar och Lars. Hej på er!
Fan vad kuben är rolig, haha, skojar lite med dansken. På svenska betyder rolig "fun", men i damnark är det mer som "take it easy".

Mins du mig Lars, vi träffades på DM08?

Kuben är fan bäst.

Haha, vad mycket skit man kan skriva när ingen förstår en. :)
 

LarsN

Member
Joined
Aug 7, 2007
Messages
578
Location
Hvalsø, Denmark
WCA
2008NIEL01
Jeg husker dig fint, KConny :) Men jeg forstår Gunnars svenske bedre end dit...

Du slog Henrik i finalen med 0,01 sekund, hvis jeg husker rigtigt?
Jeg kunne godt lide din "slowturning" stil, meget imponerende.

Måske kan vi mødes igen til DM09. Jeg kommer ikke til turneringer i udlandet, desværre.
 

popopopolo

Member
Joined
Feb 16, 2008
Messages
12
大家好~我是来自中国的魔友.中文是一门非常难的语言,但也相当有趣!

Hi everyone!I am a Chinese cuber.Chinese is a kind of language that is very difficult but it also rather fantasy!

sorry for my suck English.......
 

hooboork

Member
Joined
Aug 28, 2008
Messages
44
Smršť - jak bys to vyslovil?

Translation: Smršť - how would you pronounce it?
 
Last edited:
N

nitrocan

Guest
Ahh... Why would people dig the forum to find a topic they can post on?
 

Crossed

Member
Joined
Apr 26, 2008
Messages
110
Location
Bergen, Norway
YouTube
Visit Channel
Hmmm, gjetter det er få folk som forstår dette. Nokon som skal på Norwegian open? Vurderer om eg skal ta bussen opp til Trondheim.

Hmmm, I guess it's few poeple that understands this. Someone attending Norwegian open? I'm considering to take the bus to Trondheim.
 

SRV

Member
Joined
Oct 23, 2008
Messages
46
Location
Greece, Thessaloniki
Υπάρχουν ελάχιστα άτομα εδώ μέσα που μπορούν να καταλάβουν τι λέω... Γι΄αυτό ρε γουστάρω τα Ελληνικά, κανείς δεν καταλαβαίνει τίποτε!!!


That was some Greek!!!! I love Greek cause there is a very little number of people that speak it, so nobody can understand you when youre abroad.... I can speak some French too...



Hey Nitrocan, listen to that: Te shekiureder im!(Can you write it properly please? I curious how off am I!):D
I went to Tyrkey four years ago and learnt some frases(not writing them), but now I can hardly think of any...
 

MeeuwAnja

Member
Joined
May 18, 2008
Messages
3
WCA
2008PROV01
Heerlijk!
Eindelijk een plek op dit forum waar ik gewoon Nederlands kan praten!!

It's pretty nice that I can finally talk Dutch on this forum!
 
Top